середа, 23 грудня 2015 р.

Що ж таке СНІД?

Збудник СНІДу - вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), який викликає (синдром) клінічних ознак, які обумовлені глибоким ураженням імунної системи організму. Стійкість цього вірусу у зовнішньому середовищі невисока. Він гине при температурі + 100 С миттєво, при + 56 С протягом 30 хвилин, швидко руйнується під дією спирту, ефиру, ацетону, пероксиду, водню, хлоровмістких препаратів та сонячних променів.
Збудник СНІДу виявляється в різних біологічних рідинах організму, в найбільших концентраціях він присутній в крові і спермі. ВІЛ уражає живі клітини (лімфоцити) і розвивається в них. Живі клітини використовуються як "інкубатор", в якому відбувається їхній поділ і розмноження. Розміри ВІЛ дуже малі: на лінії довжиною в 1 см може розміститись близько 100 тис. вірусних частинок. Вірус повільно викликає тривалу хворобу з певним латентним періодом (час з моменту ураження до проявів хвороби) від 1 до 15 років. При цьому людина, яка заразилася, відчуває себе здоровою, являючись джерелом розповсюдження хвороби. 

Початковими, найбільш характерними ознаками є одночасне збільшення 2-3 груп лімфатичних вузлів, слабкість і швидка втома, тривала (більше 1-2 місяців) підвищена температура тіла без поважних причин, нічна пітливість, швидке зниження ваги тіла, гнійно-запалювальні висипи на слизовій оболонці ротової порожнини, статевих органів і шкіри, та ін. Встановлення діагнозу СНІД потребує обов’язково лабораторного підтвердження. ВІЛ не живе в організмі тварини. Для своєї життєдіяльності і розмноження він потребує у клітинах людини і тому не може передаватися від тварини до людини. Отже отримати ураження вірусом, який викликає СНІД, можливо тільки від людини, яка є сама джерелом ВІЛ-інфекції. *

СТОП - СНІД !

СНІД. Темпи розповсюдження хвороби не зменшуються

*21  21 травня в усьому світі відзначатимуть День пам’яті жертв СНІДу. За оцінкою лікарів, темпи розповсюдженості хвороби поки не зменшуються — маємо справу з наслідками сексуального буму 90-х 
 
Сексуальна революція і досі не вщухла, тому в Міністерстві охорони здоров’я б’ють на сполох.
Чому українські хлопці та дівчата ставляться до СНІДу несерйозно та як привернути їхню увагу до проблеми. Подібні відеоролики наводнюють телевізійний екран двічі на рік: напередодні дня пам’яті жертв СНІДу (у травні) і в день боротьби з цією хворобою (у грудні). Решту десять місяців від проблем СНІДу нація відпочиває . Розміщення відеороликів на телебаченні та установка бігбордів для українського бюджету справа занадто дорога.
Те, що стандартна соціальна робота на молодь не діє, фахівці зрозуміли давно. Темпи передачі ВІЛ статевим шляхом поки не зменшуються. За останніми даними, кількість ВІЛ-інфікованих споживачів наркотиків трохи поменшала (раніше було 70 % від кількості всіх інфікованих, тепер — 49 %). А кількість статевих заражень зросла: тепер це 30 %.
Хлопці та дівчата не вважають за потрібне здавати тест на СНІД, свої стосунки вони починають з довіри один до одного.

Ми мусимо подолати «дикунські» стереотипи щодо СНІДу, беручи приклад з розвинутих країн. І у цій справі роль ЗМІ важко переоцінити. Якби журналісти постійно нагадувати суспільству про небезпеку, то кількість ВІЛ-інфікованих помітно зменшилася б. Принаймні так вважають у Фонді сім’ї Кайзер з США, який бере участь у програмі подолання ВІЛ/ СНІДу на Україні і представники якого часто зустрічаються із представниками регіональних медіа, інформуючи їх про реальний стан речей.

Щодня в Україні офіційно виявляють від 36 до 39 нових випадків ВІЛ-інфікування. А за оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я справжня кількість людей, що живуть з ВІЛ/СНІДом , може становити 260 тисяч осіб або 1,08% дорослого населення України. Торік кількість зареєстрованих нових випадків ВІЛ/СНІДу в Україні була найвищою з початку епідемії у 1987 році та становила 12 491 випадок.

Перші випадки СНІДу були зареєстровані в 1981 р. у США. Вважають, що в країну його заніс стюард авіакомпанії "Эйр-Канада" Гаэтан Дюга- активний гомосексуаліст. Розслідування, що провели американські лікарі, показало, що він заразив 40 з перших 250 жертв СНІДу в США. Дюга назвали "нульовим" пацієнтом. Він вмер у 1984 р. у віці 32 років від "раку гомосексуалістів" - саркоми Капоши.
Хвороба, почавши з декількох випадків у середовищі гомосексуалістів, уже через рік була зареєстрована в 16 країнах у 711 чоловік, через 5 років - у 113 країнах у 72 504 чоловік. У середині 1992 р., за даними Всесвітньої організації охорони здоров'я , у 165 країнах світу зафіксовано більш 500 тис. хворих СНІДом. Близько половини з них уже загинули.



Масштаби епідемії СНІДУ порівнюють з айсбергом. Виявлених на сьогоднішній день хворих (більш 500 тис.) вважають верхівкою айсберга. Основна глибоководна частина айсберга - це люди в яких поки немає ніяких ознак хвороби, але вони вже заражені ВІЛ і в недалекому майбутньому в них варто очікувати розвитку хвороби. По оцінках учених, таких людей у 50-100 разів більше, ніж виявлених хворих на СНІД.

субота, 28 листопада 2015 р.

Навчання з Інтел

Навчання розпочалось.

Модуль 1. 
 Цей модуль допоміг мені обдумати власні цілі навчання на цьому тренінгу, а саме:
1. Познайомитися з  методом навчальних проектів.
2.Створити публікацію про особливості використання методу навчальних проектів.

Модуль 2.
До переваг застосування методу проектів можна віднести:

  1. Зростання самостійності та поліпшення ставлення до навчання з боку учнів
  2. Академічна успішність учнів така ж або краща, ніж при використанні інших методів навчання, адже при використанні методу проектів його учасники відчувають більшу відповідальність за власне навчання та його результати ніж при використанні традиційних методів.
  3. Можливість розвивати складні уміння та навички, такі, як навички мислення вищих рівнів, навички вирішення проблем, вміння ефективної організації спільної діяльності та більш ефективно спілкуватися 
  4. Доступ до ширшого вибору можливостей, способів та інструментів навчання завдяки стратегії залучення до роботи над проектом людей з різним досвідом та культурними відмінностями 


Модуль 3 та модуль 4.

Третій модуль пояснив чого мені треба навчитись: я хочу опанувати стратегії цілепокладання, вимога щодо 5  цілей дає змогу зробити  проект не однобоким, а універсальним та різностороннім. 
Потрібно щоб цілі навчання та проектне завдання перегукувалися: тоді легше формулювати завдання на дослідження.
Модуль
четвертий - дослідження таблиці "Ціль, метод, інструмент". Розглянула приклади з сайту. Для свого проекту  пишу план вивчення теми, а не весь проект. 


Модуль 5

  • Вчусь використовувати соціальні сервіси Інтернету. 
  • Обговорила ідеї використання Інтернету для розвитку навичок 21 століття
  • Ознайомилася із законами про авторське право
  • З’ясувала можливості використання Інтернету для проведення досліджень
  • Ознайомилась з прикладами оцінювання Інтернет-ресурсів та способами навчання цьому учнів
  • Переглянула форму оцінювання Інтернет-сайту для учнів різних вікових груп 



Модуль 6
Ми обговорили проблеми безпечного та відповідального використання Інтернету
Я навчилась додавати у вікі-середовищі зображення та внутрішні посилання на вікі-статті
Ознайомилася з особливостями Інтернет-сервісів для співробітництва та створила документ для спільного редагування та навчилася надавати  різний рівень доступу для користувачів

Модуль 7
Ми визначили стратегії, які дозволять учням адаптуватися до навчання за методом проектів, обговорили питання, як допомогти учням пристосуватися до навчання за методом проектів та особистісно-орієнтованого навчання.
 Я вчилася створювати учнівські публікації, презентації, вікі-статті та блоґи  для демонстрації виконання учнями проекту. 


Модуль 7-8



Робота сьогодні дійсно цікава та корисна. Уміло використані педради, і дещо неординарною є діяльність у ролі учня. 
Корисним було опрацювання і використання  можливостей  інтернету  для роботи над проектом.  Загалом у мене не виникає значних труднощів, однак дещо не вистачає часу на все....
Та як наголошує наш тренер із тренінгу "Немає меж для досконалості"...  


Модуль 9-10


Сьогодні я чимало думала над шляхами для здійснення диференційованого навчання, яке необхідно втілювати у своїй педагогічній діяльності.
Окрім того, створила документи для фасилітації та план впровадження проекту. 
Уже помітно, що зроблена чимала робота


Модуль 11

Ну що ж, усе хороше має свій початок і завершення!!! 
Щиросердечне спасибі нашому тренеру та усім учасникам нашого тренінгу.
Сподіваюсь, що ми багато чого почерпнули один у одного! 
Натхення усім і цікавої проектної діяльності.